pühapäev, 15. detsember 2013

Jälle see F1...


Nagu oleks veel sellest, et vormel-1 sarjas hakatakse edaspidi kandma igal hooajal samu numbreid ning hooaja viimane etapp oma topeltpunktide süsteemiga keerab kogu sõitjate pingerea peapeale, võetakse kasutusele ka uus karistussüsteem.

Uuest hooajast kehtima hakkav karistussüsteem näeb ette, et piisavalt karistuspunkte kogunud sõitjale võib määrata võistluskeeld.  Iga sõitja, kes kogub 12 kuulise perioodi jooksul 12 karistuspunkti, teenib üheetapilise võistluskeelu. Selline plaan ratifitseeriti juba juunikuisel kokkusaamisel ning tegemist on esimese konkreetse süsteemiga, mis võimaldab sõitjaid etappidelt eemaldada.

Lisaks uuele karistussüsteemile avaldati, et järgmisest hooajast kehtima hakkav uus punktisüsteem sooviti algul muuta veelgi absurdsemaks. Uus süsteem, mille kohaselt Abu Dhabis toimuval etapil jagatakse topeltpunkte, et hoida põnevust kuni viimase etapini, tekitas vormelimaailmas suurt pahameelt, kuid see otsus tundub veel leebena. Nimelt sooviti algul topeltpunkte jagada neljal viimasel etapil. Selline olukord oleks muutnud kogu eelneva hooaja üsna mõttetuks ning kogu fookus oleks olnud koondunud vaid nendele neljale sõidule.


Monisha Kaltenborn
Foto: supersport.com
Kõige eelneva jätkuks teatas Rahvusvaheline Autoliit (FIA), et alates 2015. aastast võetakse kasutusele uus kulupiirang, ehkki selle üksikasju veel ei täpsustatud. Selline reegel tekitab rõõmu väiksemates tiimides, sest praeguses olukorras pole neil mitte mingisugust võimalust suurematele ja jõukamatele võistkondadele konkurentsi pakkuda. Sauberi vormel-1 võistkonna juht Monisha Kaltenborn on sellise situatsiooni kohta öelnud: „Tegu on võistlusega ja parim võidab. Aga kui parim selgub puhtalt rahaliste võimaluste järgi, pole asi õige. Kui rahalised piirid paika panna, võidab ikka meeskond, kellel on parimad insenerid, parim auto ja parim sõitja, ent vähemalt on siis kõikidel võistkondadel võimalus millegi nimel võidelda.“



Allikad:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar