Nagu oleks veel sellest, et vormel-1 sarjas hakatakse
edaspidi kandma igal hooajal samu numbreid ning hooaja viimane etapp oma
topeltpunktide süsteemiga keerab kogu sõitjate pingerea peapeale, võetakse
kasutusele ka uus karistussüsteem.
Uuest hooajast kehtima hakkav karistussüsteem näeb ette, et
piisavalt karistuspunkte kogunud sõitjale võib määrata võistluskeeld. Iga sõitja, kes kogub 12 kuulise perioodi jooksul 12
karistuspunkti, teenib üheetapilise võistluskeelu. Selline plaan ratifitseeriti
juba juunikuisel kokkusaamisel ning tegemist on esimese konkreetse süsteemiga,
mis võimaldab sõitjaid etappidelt eemaldada.
Lisaks
uuele karistussüsteemile avaldati, et järgmisest hooajast kehtima hakkav uus
punktisüsteem sooviti algul muuta veelgi absurdsemaks. Uus süsteem, mille
kohaselt Abu Dhabis toimuval etapil jagatakse topeltpunkte, et hoida põnevust
kuni viimase etapini, tekitas vormelimaailmas suurt pahameelt, kuid see otsus
tundub veel leebena. Nimelt sooviti algul topeltpunkte jagada neljal viimasel
etapil. Selline olukord oleks muutnud kogu eelneva hooaja üsna mõttetuks ning
kogu fookus oleks olnud koondunud vaid nendele neljale sõidule.
![]() |
Monisha Kaltenborn Foto: supersport.com |
Kõige
eelneva jätkuks teatas Rahvusvaheline Autoliit (FIA), et alates 2015. aastast
võetakse kasutusele uus kulupiirang, ehkki selle üksikasju veel ei täpsustatud.
Selline reegel tekitab rõõmu väiksemates tiimides, sest praeguses olukorras
pole neil mitte mingisugust võimalust suurematele ja jõukamatele võistkondadele
konkurentsi pakkuda. Sauberi vormel-1 võistkonna juht Monisha Kaltenborn on
sellise situatsiooni kohta öelnud: „Tegu on võistlusega ja parim võidab. Aga kui parim
selgub puhtalt rahaliste võimaluste järgi, pole asi õige. Kui rahalised piirid
paika panna, võidab ikka meeskond, kellel on parimad insenerid, parim auto ja
parim sõitja, ent vähemalt on siis kõikidel võistkondadel võimalus millegi
nimel võidelda.“
Allikad:
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar